طلاپت

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

علت جیغ زدن عروس هلندی

طلا پتی های عزیز، جیغ کشیدن عروس هلندی از جمله مشکلاتی است که تمام دارندگان عروس هلندی آن را تجربه می کنند و عروس هلندی به عنوان یک پرنده ی خانگی پرطرفدار با وجود تمام شیرین زبانی ها و نکات مثبتی که دارد، می‌ تواند در برخی از ساعات روز به قدری جیغ بکشد که آرامش را از شما بگیرد.

این جیغ کشیدن‌ ها دلایل متفاوتی می توانند داشته باشند و اگر شما علل و عوامل بروز این اتفاق را بشناسید، در صورت مواجهه با آن می توانید تشخیص بهتری را در رابطه با علت آن داشته باشید.

بیشتر بخوانید: لیست مواد غذایی طبع گرم برای طوطیسانان

برخی از عروس های هلندی در آغاز صبح و آغاز شب جیغ می کشند تا به عبارتی اعلام کنند روز یا شب فرا رسیده است. اما برخی از عروس های هلندی هم هستند که در تمام ساعات روز جیغ می کشند و این مسئله طبیعی نمی باشد و قطعاً باید به فکر راه حل برای این مشکل باشید.

انواع عروس هلندی در لیست پرنده های زینتی قرار می گیرند که در طبیعت به صورت گله ای زندگی می کنند. درست است که امروزه زندگی اکثر عروس های هلندی به قفس های خانگی محدود شده است. اما زندگی طبیعی این پرنده به صورت اجتماعی و گله ای است.

بیشتر بخوانید: علت پف کردن عروس هلندی

این پرنده ها با همنوعان خود از طریق جیغ صحبت می‌ کنند و ارتباط خود را به این شکل برقرار می‌ کنند. پس طبیعی است که عروس هلندی علاقه ی زیادی به جیغ زدن داشته باشد و به نوعی جیغ زدن، یک روش گفتگوی عروس هلندی محسوب می‌ شود. اما اگر بیش از اندازه طول بکشد قطعاً برای شما دردسرساز خواهد بود.

علل جیغ کشیدن عروس هلندی به موارد مختلف زیادی بستگی دارد که هر کدام از این عوامل را به تفصیل در ادامه بررسی می کنیم.

جیغ زدن عروس هلندی به علت کم توجهی

همانطور که اشاره کردیم، عروس هلندی، پرنده ای شاداب با روحیه اجتماعی است. این یعنی در طول روز باید با پرنده خود صحبت کنید و به آن توجه داشته باشید.

در صورتی که عروس هلندی در طول روز توجه کافی را از صاحب خود دریافت نکند و صاحب خود را در منزل نبیند، مدام جیغ می‌ کشد و این جیغ زدن، نشان دهنده ی غصه خوردن پرنده می باشد. پس سعی کنید که حتما ارتباط خود را با پرنده حفظ کنید و هرگز برای ساعات طولانی عروس هلندی خود را تنها نگذارید.

بیشتر بخوانید: طوطی ها چه صداهایی تولید میکنند؟

جیغ زدن عروس هلندی به علت تمرین برای حرف زدن یا آواز خواندن

در برخی از موارد عروس هلندی نوجوان برای تمرین صحبت کردن یا آواز خواندن اقدام به جیغ زدن می کند. زیرا عروس های هلندی بعد از تولد مدت زمان مشخصی را برای شکل گرفتن حنجره شان باید صبر کنند و تا آن زمان نمی توانند به درستی صحبت کنند.

به همین علت برای اینکه تمرین مناسبی داشته باشند، اقدام به جیغ زدن می کنند و شاید یکی از دلایل مهم جیغ کشیدن عروس هلندی همین موضوع باشد‌. اگر عروس هلندی نوجوان و کم سن و سال دارید، باید بدانید که شاید علت اصلی جیغ زدن پرنده شما همین موضوع باشد.

بیشتر بخوانید: علت اصلی مرگ جوجه ها

جیغ زدن عروس هلندی برای ترس!

وقتی که عروس هلندی دچار احساس اضطراب، ترس و استرس شود، ناخودآگاه جیغ می کشد. ممکن است که در طول ساعات شب وقتی که خواب هستید، با صدای جیغ عروس هلندی خود بیدار شوید. باید بدانید که در این موقعیت پرنده شما دچار ترس و اضطراب شده است.

گاهی اوقات سر و صدا و آلودگی صوتی زیادی چه از محیط بیرون به داخل منزل و چه در محیط منزل به وجود می‌ آیند که این موارد می توانند ترس و اضطراب عروس هلندی را بیشتر کنند و وقتی که پرنده ی شما با سر و صدا و آلودگی صوتی مواجه شود جیغ می کشد.

ارتباط جیغ زدن عروس هلندی با سر رفتن حوصله

جیغ کشیدن عروس هلندی می تواند به علت سر رفتن حوصله ی پرنده باشد. برای مثال وقتی که مدام از اسباب بازی های قدیمی برای سرگرمی پرنده ی خود استفاده می کنید، باید در انتظار سر رفتن حوصله ی پرنده باشید. زیرا عروس هلندی هرگز دوست ندارد که برای مدت زمان طولانی با اسباب بازی های قدیمی بازی کند. پس باید سعی کنید که امکانات لازم برای سرگرمی پرنده را فراهم کنید تا عروس هلندی شما به بهترین شکل ممکن ساعات خود را در طول روز پشت سر بگذارد و سرگرم شود.

جیغ زدن عروس هلندی به علت کم خوابی

وقتی که عروس هلندی ساعات زیادی از روز را نخوابد و دچار کم خوابی شود، به صورت مداوم جیغ خواهد کشید. میزان خواب مورد نیاز این پرنده بین ۱۰ تا ۱۲ ساعت است اگر از این میزان کمتر شود باید با جیغ کشیدن مداوم پرنده ی خود کنار بیایید.

بیشتر بخوانید: نکات مهم برای مسافرت با طوطی

جیغ زدن عروس هلندی و گرسنگی!

یکی از مهمترین دلایل جیغ کشیدن عروس هلندی می تواند گرسنگی باشد. شما باید در طول روز، چند بار ظرف غذای پرنده را پر کنید تا هرگز عروس هلندی شما با ظرف غذای خالی و احساس گرسنگی مواجه نشود. علاوه بر این سعی کنید غذاهایی که برای پرنده فراهم می کنید تنوع بالایی داشته باشند تا عروس هلندی از خوردن غذا لذت ببرد. جهت خرید غذاهای سالم، سیرکننده و متنوع برای عروس هلندی وبسایت معتبر طلا پت غذاهای جذابی را برای شما عرضه می کند.

سخن آخر

جیغ کشیدن عروس هلندی می تواند دلایل جدی و یا دلایل معمولی داشته باشد. در هر صورت اتفاق آزار دهنده‌ ای برای صاحبین این پرنده خواهد بود. در نتیجه شناخت علل و عوامل این بیماری و شناخت راه حل هر یک از این عوامل، کمک می کند که کمتر با این مشکل روبرو شوید و یک عروس هلندی آرام و ساکت داشته باشید.

بیشتر بخوانید:

علائم فحل شدن گربه ماده

چرا سگها دم خود را تکان می دهند؟

عروس هلندی و مشکلات تخم مستی

علت پف کردن عروس هلندی

علت دندان قروچه عروس هلندی چیست؟

طلاپت

We have found an easier way to communicate with our users : Subscribe to channel

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: