طلاپت

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چه حبوباتی برای سگ مناسبه؟

حبوبات از آن دسته مواد غذایی هستند که در صورتی که درست و به اندازه مصرف شوند، می‌توانند برای سگ شما بسیار مفید باشند. ما در این مقاله به بررسی حبوبات مفید برای سگ‌ها می‌پردازیم. با ما در ادامه مطلب همراه شوید.

آیا حبوبات برای سگ مفید هستند؟

بیشتر حبوبات وقتی به اندازه مناسب از آن‌ها استفاده شوند و بدون موادی که برای سگ‌ها خطرناک هستند (مانند سیر، پیاز یا نمک) تهیه شوند، برای سگ مفید هستند. وقتی حبوبات به صورت ساده پخته می‌شوند، می توانند منبع عالی پروتئین و فیبر برای سگ شما باشند در حالی که چربی کمی دارد. آن‌ها همچنین سرشار از مواد معدنی مانند آهن، پتاسیم و منیزیم هستند و منبعی از اسیدهای آمینه هستند که سگ‌ها برای سالم ماندن به آن‌ها نیاز دارند. رژیم غذایی سگ نقش بسیار مهمی در سلامت او ایفا می‌کند.

بیشتر بخوانید: از کجا بفهمیم سگ ناراحته؟

اما محدودیت‌هایی در مورد تعداد و نوع حبوباتی که سگ شما باید بخورد، وجود دارد. به عنوان مثال، کنسرو حبوبیات سرشار از سدیم است که می‌تواند باعث ایجاد مشکلاتی برای سگ شما شود.

اعتدال نیز بسیار مهم است. اگر حبوبات به مقدار زیاد خورده شوند، می‌توانند باعث مشکلات گوارشی (مانند گاز) برای دوست پشمالوی شما شود. شما می‌توانید با شروع با مقادیر کم از پیش آمدن مشکلات گوارشی جلوگیری کنید: سعی کنید قبل از اینکه آن‌ها را به بخش بزرگی از غذای سگ خود تبدیل کنید، فقط چند عدد حبوبات پخته و ساده را به عنوان خوراکی به سگ خود بدهید. به این ترتیب می‌توانید واکنش سگ خود را برای هر گونه علائم ناراحتی گوارشی یا آلرژی غذایی کنترل کنید.

چه انواعی از حبوبات برای سگ‌ها مناسب هستند؟

در زیر تعدادی از رایج ترین انواع حبوبات را که ممکن است در آشپزخانه خود بیابید بررسی کرده‌ایم. مانند هر غذای جدیدی، قبل از ایجاد هر گونه تغییر اساسی در رژیم غذایی سگ خود، حتماً با دامپزشک خود مشورت کنید، به خصوص اگر سگ شما دارای هر گونه بیماری یا حساسیت می‌باشد.

بیشتر بخوانید: آموزش دستشویی سگ در بیرون

حبوباتی که برای سگ‌ها بی‌خطر می‌باشند عبارتند از:

  • لوبیا چیتی
  • لوبیا سیاه
  • لوبیا قرمز
  • نخود
  • لوبیا سبز
  • لوبیا سفید
  • عدس

در ادامه به بررسی برخی از این حبوبات مفید برای سگ‌ها می‌پردازیم:

لوبیا سبز می‌تواند انتخاب خوبی برای میان وعده سگ‌ها باشد زیرا کالری کم و فیبر بالایی دارند. لوبیا سبز همچنین حاوی ویتامین‌های ضروری مانند A، C و K، و همچنین فولات و پتاسیم است. (البته لوبیا سبز جزو حبوبات دسته بندی نمی‌شود اما چون نام لوبیا دارد در اینجا به بررسی آن پرداخته‌ایم!)

با این حال، این لوبیا‌ها می‌توانند خطر خفگی ایجاد کنند، بنابراین قبل از دادن لوبیا سبز به سگ خود، آن را به قطعات کوچک‌تر خورد کنید.

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه سرشار از آنتی اکسیدان و یکی دیگر از منابع خوب فیبر، پتاسیم و منیزیم است. فقط مطمئن شوید که هنگام آماده کردن آن برای سگ عزیزتان، چاشنی‌های اضافی به آن اضافه نکنید.

لوبیا چیتی

لوبیا چیتی یکی دیگر از لوبیاهای بی خطر برای سگ‌ها به شمار می‌رود و منبع عالی فیبر و پروتئین است. لوبیا چیتی همچنین سرشار از آنتی اکسیدان است که می‌تواند به تقویت سیستم ایمنی حیوان خانگی شما کمک کند و با افزایش سن، او را سالم نگه دارد.

نخود

نخود منبع خوبی از پروتئین و فیبر است که هر دوی آن‌ها می‌توانند برای سگ‌ها مفید باشند. پروتئین برای سگ‌ها برای حفظ عضلات، استخوان‌ها و اندام‌های قوی ضروری است. سگ‌ها بدون پروتئین کافی ممکن است از تحلیل عضلات، ضعف و اختلال در عملکرد اندام‌ها رنج ببرند. بسیار مهم است که سگ شما مقدار پروتئین توصیه شده روزانه را بر اساس وزن بدنش دریافت کند.

لوبیا قرمز

مانند سایر حبوبات موجود در این لیست، لوبیا قرمز سرشار از پروتئین، فیبر، آنتی اکسیدان‌ها و ویتامین‌های ضروری است. اما مقدار استفاده از لوبیا قرمز را به حداقل برسانید؛ این حبوبات قرمز حاوی سطوح بالاتر فیتوهماگلوتینین (نوعی لکتین) هستند که اگر سگ‌ها زیاد بخورند، می‌توانند بیمار شوند.

لوبیا خام برای سگ‌ها سمی است. اما وقتی پخته می‌شوند و به مقدار کم داده می‌شوند، مشکلی ندارند. اگر سگ شما به طور تصادفی لوبیا خام را خورد ، با دامپزشک خود تماس بگیرید تا شما را راهنمایی کند.

عدس

تا زمانی که عدس به صورت پخته و در حد متعادل برای سگ‌ها استفاده شود، می‌تواند به یک مکمل واقعاً مفید برای رژیم غذایی سگ در نظر گرفته شود. عدس حاوی فیبر زیادی است که به بهبود هضم غذای سگ شما کمک می‌کند.

چه نوع حبوباتی برای سگ‌ها نامناسب هستند؟

  • لوبیا قرمز خام حاوی سمی است که برای سگ‌ها خطرناک است. ( به طور کلی مصرف حبوبات خام برای سگ‌ها خطرناک است.)
  • دانه‌های قهوه می‌تواند باعث آسیب عصبی و گاهی مرگ سگ شود.
  • باقلا می‌تواند باعث مشکلات گوارشی ناخوشایند مانند درد معده، استفراغ و اسهال سگ شود.
  • کنسرو حبوبات برای دوست پشمالوی شما مقدار زیادی سدیم دارد.
  • لوبیاهای سرخ شده نیز دارای مواد افزودنی هستند که توله سگ شما مفید نیستند.

در ادامه به بررسی برخی از این حبوبات می‌پردازیم:

حبوبات سرخ شده (بو داده شده)

به سگ خود حبوبات سرخ شده ندهید. حبوبات سرخ شده دارای چربی بسیار بالایی هستند که می‌توانند باعث ایجاد پانکراتیت در سگ‌ها شوند. حبوبات سرخ شده همچنین حاوی سیر و سایر ادویه‌ها مانند زیره، پودر فلفل قرمز و نمک هستند که برای سگ‌ها مضر است.

کنسرو حبوبات

در حالی که مصرف کنسرو حبوبات ممکن است راحت تر از حبوبات خشک باشد، بهترین گزینه برای سگ‌ها نیست. کنسرو حبوبات سرشار از سدیم است، بنابراین سگ‌هایی که بیماری قلبی یا فشار خون بالا دارند باید از مواد کنسرو شده اجتناب کنند. در عوض، حبوبات خشک را انتخاب کنید و آن‌ها را با خیس کردن یک شبه و پختن آماده کنید!

گهگاه به سگ خود لقمه کوچکی از حبوبات کنسرو شده از انواع ایمن بدهید، احتمالاً به او آسیبی نمی‌رساند اما مطمئن شوید که عاری از مواد مضر برای سگ شماست. اما اگر به طور منظم کنسرو حبوبات را در رژیم غذایی سگ خود قرار دهید، سدیم بدن سگ شما می‌تواند به سرعت افزایش یابد و باعث مشکلات جدی درازمدت سلامتی شود، حتی اگر قبل از استفاده آن‌ها را بشویید. حبوبات خشک شده (یا حبوبات تازه) گزینه‌‌های مطمئن تری است.

چگونه به سگ خود حبوبات بدهیم؟

مطمئن شوید که هر حبوباتی که به سگتان می‌دهید ساده و درست پخته شده باشد. حبوبات خشکی که به صورت عمده خریداری می‌شوند بهتر از حبوبات کنسرو شده هستند (به میزان سدیم آن دقت کنید!). فقط مطمئن شوید که آن‌ها را یک شب خیس کرده و کاملاً بپزید. لوبیا خام یا نیم پز می‌تواند باعث ناراحتی معده یا اسهال سگ شما شود.

هنگام تهیه حبوبات برای سگ خود، هر گونه مواد اضافی را از ظرف آن‌ها دور نگه دارید. مواد اضافی که ممکن است ما انسان‌ها از آن لذت ببریم، مانند کره، نمک، ادویه‌جات، ترشی جات یا روغن‌های پرچرب می‌توانند سگ شما را بیمار کنند.

چه مقدار حبوبات برای سگ‌ها مناسب است؟

تغذیه بیش از حد سگ با حبوبات می‌تواند باعث ایجاد گاز و سایر ناراحتی‌های گوارشی شود. هنگام معرفی یک غذای جدید، اعتدال نکته کلیدی است. به این ترتیب می‌توانید هرگونه علائم ناراحتی مانند نفخ یا اسهال را کنترل کنید و میزان آن را در رژیم غذایی سگتان کاهش دهید.

اگر تصمیم دارید حبوبات را به برنامه غذایی دوست پشمالوی خود اضافه کنید، آهسته شروع کنید. چند دانه حبوبات پخته و ساده را هر بار در ظرف او بگنجانید و هرگونه علائم ناراحتی گوارشی (مانند گاز، نفخ یا اسهال) را کنترل کنید. اگر این اتفاق افتاد، مقدار آن را کاهش دهید.

سگ‌های کوچک لازم است با مقدار کمی حبوبات مخلوط با غذای خود کاسه غذای معمولی خود، مانند یک قاشق چای خوری، شروع کنند. سگ‌های بسیار بزرگتر احتمالاً می‌توانند از نصف فنجان حبوبات پخته در ظرف غذای خود لذت ببرند.

سخن پایانی

همینطور که بیان شد حبوبات منبع خوبی از پروتئین و انواع ویتامین‌ها هستند و مصرف به اندازه و درست آن‌ها، بسیار برای سگ شما میفد است. همیشه بهتر است قبل از ایجاد تغییرات اساسی در ظرف غذای دوست پشمالوی خود با دامپزشک او مشورت کنید. 

طلاپت

We have found an easier way to communicate with our users : Subscribe to channel

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: