طلاپت
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

آشنایی با انواع نژاد گرینچیک

طوطی گرینچیک ( گونه سبز) به دلیل رفتار خونگرم، ساکت بودن نسبت به پرندگان هم خانواده خود و قیمت مناسبی که دارد، یکی از محبوب‌ترین پرندگان خانگی در دنیا محسوب می‌شود. همانطور که از نام این پرنده(green cheek) پیداست، این پرنده گونه‌های سبز رنگی دارد. طوطی گرینچیک پرنده ای محبوب است که از خانواده کانر‌ها است. این پرنده از کوچک‌ترین گونه‌های خانواده کانر است.

در ادامه وبلاگ طلا پت به معرفی انواع نژاد گرینچیک خواهیم پرداخت.

طوطی گرینچیک در حال حاضر شش زیرگونه متفاوت دارد. پنج تا از انواع گرینچیک‌ها شناخته شده ترهستند. این پنج گونه را با تعداد متفاوت می‌توان در طبیعت یا در مراکز پرورش طوطی پیدا کرد. گرینچیک معمولی یا گرینچیک نرمال، گرینچیک آناناسی، گرینچیک تراکوییس، گرینچیک یلو ساید یا اکستریم رد از انواع گرینچیک‌های رایج هستند.

در ادامه به معرفی هرکدام از این گرینچیک ها می‌پردازیم. با دیدن عکس اواع گرینچیک می‌توانید راحت‌تر ویژگی انواع گرین‌چیک را بشناسید و درک کنید.

گرین‌چیک معمولی

نژاد طوطی گرینچیک معمولا یا گرینچیک نرمال یکی از فراوان‌ترین طوطی گرینچیک است. پرهای دم گرینچیک معمولی به رنگ قرمز است. پرهای سینه این نوع گرینچیک به رنگ خاکستری است. پرهای بال گرینچیک معمولی به رنگ سبز روشن است. برای تشخیص گرینچیک یلوساید از معمولی می‌توانید به رمگ پا‌های پرنده توجه کنید. معمولا پاهای گرینچیک معمولی خاکستری است؛ در حالیکه پاهای گرینچیک یلوساید صورتی است. یکی دیگر از تفاوت‌های بین گرینچیک معمولی و یلوساید لکه های زرد رنگ است. روی پرهای بدن گرینچیک معمولی برخلاف گرینچیک یلوساید نمی‌توان پرهای زرد دید.

علاوه بر شباهت ظاهری که گرینچیک معمولی و یلوساید با هم دارند ویژگی های رفتاری این دو نوع گرینچیک نیز به هم شباهت بسیاری دارد. هم نژاد نرمال و هم نژاد یلوساید خیلی به تفریح و بازی و سرگرمی علاقه دارند. کارهای بامزه ای می‌کنند که بسیار جالب و حتی خنده دار است. اما نژاد معمولی کمی بیستر از یلو ساید قعال است و همیشه به کنجکاوی در مورد اشیا و چیزهای گوناگون اطرافش می‌پردازد و ماجراجویی می‌کند.

اگر شما شاغل هستید گرینچیک معمولی می‌تواند بهترین نژاد طوطی گرینچیک برای شما باشد. چون این نوع گرینچیک اگر قفس و اسباب‌بازی‌های مناسب را در اختیار داشته باشد، به سادگی می‌تواند ساعت‌ها سرگرم شود، حتی در تنهایی. البته این باعث نمی‌شود که شما خیلی از او غافل شوید و روزها او را به حال خود رها کنید.

گرین‌چیک معمولی پاید

این نوع گرینچیک به طور استثنا مقداری پرهای زرد و قرمز روی سینه دارد. شاید با این وجود تمایز دادن بین گرینچیک معمولی پاید و گرینچیک یلوساید دشوار به نظر برسد. اما لازم به ذکر است که یلوساید مقدار بیشتری از پرهای زرد روی بدنش دارد. به جز تفاوت جزیی ظاهری این طوطی با گرینچیک معمولی هیچ ویژگی رفتاری متفاوتی وجود ندارد و هر دو رفتار یکسانی دارند.

گرین‌چیک آناناسی

گرینچیک آناناسی از جفت‌گیری گرینچیک یلوساید و گرینچیک آناناسی به وجود میاد. از نظر ظاهری می‌توان آن را به آسانی تشخیص داد. سراسر پرهای بدن این پرنده به رنگ زرد و قرمز است. به دلیل رنگ‌های زرد و قرمز پرهاست که به این نژاد گرینچیک آناناسی یا گرینچیک پاین اپل می‌‌گویند. پاهای این پرنده هم صورتی است.

بیشتر بخوانید: ۱۰ دلیل “گاز گرفتن طوطی‌”

ویژگی‌های رفتاری این گرینچیک ترکیبی از ویژگی‌های رفتاری یلوساید و دارچینی است. مانند یلوساید راحت‌تر با تنهایی کنار می‌آید و مانند گرینچیک دارچینی در ابتدا که به خانه می‌آورید کمی خجالتی است و به مرور زمان خیش آب می‌شود و با شما صمیمی می‌شود.

برای پرورش طوطی گرینچیک آناناسی باید دقت کنید که حتما والدین یلوساید و دارچینی باشند چون از جفتگیری دو گرینچیک آناناسی با‌هم طوطی گرینچیک آناناسی به دنیا نمیاد.

گرین‌چیک تراکوییس

گرینچیک تراکوییس یا گرینچیک فیروزه ای، کمیاب‌ترین طوطی گرینچیک است. مهم‌ترین ویژگی ظاهری آن پرهای فیروزه ای رنگ یا آبی کبود آن است. رنگ سر گرینچیک تراکوییس معمولا آبی روشن است. دم این پرنده هم به رنگ قرمز مات است. رنگ بال‌های این پرنده همیشه به رنگ آبی کبود است و این بال‌های آبی او را به یکی از خاص‌ترین گرینچیک ها تبدیل کرده است.

بیشتر بخوانید: همه چیزدرباره طوطی گرینچیک

نژاد گرینچیک فیروزه ای تقریبا به تازگی شناخته شده است. برای پرورش گرینچیک تراکوییس کافی دو گرینچیک فیروزه ای با هم جفت‌گیری کنند. این نژاد هم کمیاب است و به همین دلیل قیمت بالایی دارد.

ویژگی‌های رفتاری این پرنده مانند دیگر گرینچیک ها است با این تفاوت که این پرنده وقار بیشتری دارد و آرام‌‌تر است و سخت‌تر با انسان صمیمی می‌شود.

گرین‌چیک دارچینی

گرینچیک دارچینی خیلی شبیه یلوساید است. همانطور که در ادامه ذکر می‌کنیم این پرندگان روی سینه پرهای زرد و قرمز دارند. شاه پر های این پرندگان به رنگ آبیه و دمشان قرمز است. تقاوت اساسی گرینچیک دارچینی با سایر انواع گرینچیک رنگ مقدار و سر ان است. گرینچیک معمولی و یلوساید سرو منقار خاکستری یا سیاه رنگ دارند. اما سر و منقار گرینچیک دارچینی به رنگ قهوه ای یا زرد است.

بال‌های گرینچیک دارچینی هم برخلاف رنگ یکسانی که با یلوساید دارد، روشن تر از بال‎‌های گرینچیک یلوساید است.

یک ویژگی رفتاری بارز که گرینچیک دارچینی دارد محتاط بودن اوست. این پرنده دیرتر از بقیه انواع گرینچیک‌ها به افراد اعتماد می‌کند و با آن‌ها صمیمی می‌شود.

قیمت این پرنده نسبت به همه انواع نژاد‌های گرینچیک بالا نیست چون کمیاب نیست. برای پرورش گرینچیک دارچینی باید دو گرینچیک دارچینی نر و ماده با م جفت‌گیری کنند.

بیشتر بخوانید: علل کندن پر جوجه ها توسط والدین

گرین‌چیک یلوساید

گرینچیک یلوساید از نظر ظاهری تفاوت خیلی چشمگیری ندارد. یک تفاوت بارز آن پرهای زرد روشن و کمی قرمز در قسمت سینه‌اش است. همانطور که قبلا ذکر کردیم این پرها در گرینچیک معمولی به رنگ خاکستری است. پای گرینچیک یلوساید هم به رنگ صورتی است اما پای گرینچیک معمولی خاکستری است.

از نظر اخلاقی گرینچیک یلوساید تفاوت چندانی با گرینچیک معمولی ندارد. در بعضی موارد گرینچیک یلو ساید مستقل‌تر دیده می‌شود. نوع یلوساید گرینچیک در سن پایین‌تر خشن و بی‌حوصله است و امکان دارد در این زمان گاز بگیرد. البته اینکه هر نوع طوطی در دوران جوانی و قبل از اینکه به خوبی دستی شود گاز بگیرد همیشه وجود دارد.

گرینچیک یلوساید اکستریم رد

گرینچیک یلوساید اکستریم رد حاصل یک جهش ژنتیکی در گرینچیک یلوساید است. خود گرینچیک یلوساید هم حاصل جهش ژنتیکی گرینچیک معمولی است. به همین دلیل می‌توان گفت نگهداری از طوطی گرینچیک در همه نژد ها روش مشابهی دارد.

تنها تفاوتی که گرینچیک یلوساید اکستریم رد نسبت به یلوساید معمولی دارد رنگ پرها است. این نوعع گرینچیک پرهای قرمز بیشتر و پررنگتری روی سینه و گاهی روی سر دارد. خیلی از افراد علاقه بیشتری به این نوع گرینچیک دارند و به همین علت ممکن است گرینچیک یلوساید اکستریم رد قیمت بیشتری دارا باشد.

امیدواریم این مطلب طلا پت برای شما مفید بوده باشد.

بیشتر بخوانید:

نمونه هایی از خنده دارترین عکس گربه ها

روش های جلوگیری از گار گرفتن طوطی

علت جیغ زدن عروس هلندی

علت اصلی مرگ جوجه ها

علت وجود ارزن در فضله پرندگان زینتی

طلاپت

We have found an easier way to communicate with our users : Subscribe to channel

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: