طلاپت
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

حس بویایی در گربه ها

همراهان جان طلا پت،

قدرت یک گربه در تشخیص رایحه ها چیزی نیست که بتوان آن را کوچک شمرد. با تقریباً 45 برابر سلولهای حساس به بو نسبت به بینی انسان، حس بویایی گربه مکانیزم کاملاً پیچیده ای است که حتی محققان آن را از بعضی جهات بالاتر از سگ ها طبقه بندی کرده اند.سعی ما بر این است که در این مقاله به بررسی این موضوع بپردازیم.

قدرت بویایی گربه ها بسیار قوی است. گفته می شود که قدرت بویایی گربه ها بین 10000 تا 100000 برابر قدرت بویایی انسان است. این بدان معناست که گربه ها می توانند بوهایی را تشخیص دهند که انسان ها حتی نمی توانند آنها را احساس کنند.

گربه ها از حس بویایی خود برای بسیاری از اهداف استفاده می کنند، از جمله:

یافتن غذا:

گربه ها از حس بویایی خود برای یافتن غذا استفاده می کنند. آنها می توانند بوی موش ها، پرندگان و سایر حیوانات کوچک را از فواصل دور تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید:مراقب‌های لازم نگهداری از گربه پس از عقیم سازی
یافتن جفت:

گربه های ماده از طریق بوی خود جفت مناسب پیدا می کنند. گربه های نر نیز از بوی گربه های ماده برای تشخیص اینکه آنها در فصل جفت گیری هستند استفاده می کنند.
علامت گذاری قلمرو:

گربه ها از ادرار و غدد بویایی خود برای علامت گذاری قلمرو خود استفاده می کنند. این به آنها کمک می کند تا از سایر گربه ها دور شوند.

بیشتر بخوانید:سرگرمی گربه
تشخیص خطر:

گربه ها می توانند از حس بویایی خود برای تشخیص خطر استفاده کنند. آنها می توانند بوی شکارچیان یا سایر خطرات را از فواصل دور تشخیص دهند.


گربه ها برای استفاده از حس بویایی خود به اندام های بویایی خود وابسته هستند. این اندام ها در بینی گربه قرار دارند و حاوی سلول های بویایی هستند که به بوها حساس هستند. سلول های بویایی گربه ها بسیار حساس تر از سلول های بویایی انسان هستند. این به گربه ها اجازه می دهد تا بوهایی را تشخیص دهند که انسان ها نمی توانند آنها را احساس کنند.

بیشتر بخوانید: علت عفونت چشمی در گربه ها چیست؟

گربه ها همچنین دارای اندام ژاکوبسون هستند که در دهان آنها قرار دارد. این اندام به گربه ها اجازه می دهد تا بوهای خاصی را تشخیص دهند که انسان نمی تواند.

حس بویایی گربه ها برای بقای آنها بسیار مهم است. این به آنها کمک می کند تا غذا پیدا کنند، جفت پیدا کنند، قلمرو خود را علامت گذاری کنند و خطر را تشخیص دهند.

بیشتر بخوانید:

سرگرمی گربه

زبان بدن دم گربه

چرا گربه ها برای صاحبان خود هدیه می آورند؟

ضرورت استفاده از اسکرچر برای گربه

طلاپت

We have found an easier way to communicate with our users : Subscribe to channel

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: