طلاپت

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

مقدار غذای گربه در طول روز چقدر است؟

دسته بندی :تغذیه و نگهداری, مجله گربه 7 خرداد 1402 طلاپت 85
تغذیه سالم گربه

طلاپتی های عزیز، با تشکر از همراهی شما. امروز برای شما مطلبی را آماده کرده ایم که برای نگهداری از گربه ، بسیار کارآمد است.

یکی از محبوب‌ترین حیوانات خانگی گربه‌ها هستند که به سبب بامزه بودنشان افراد زیادی را به خود جذب می‌کنند. افرادی که این حیوانات را خریداری می‌کنند، باید نسبت به موارد مهمی همچون رژیم غذایی آن‌ها و میزان غذایی که باید مصرف کنند، آگاه باشند تا بتوانند در جهت حفظ سلامت گربه قدم بردارند. یکی از موارد مهم در زندگی انسان‌ها نیز رژیم غذایی آن‌هاست، چرا که تأثیر بسیاری بر سلامت آن‌ها دارد. در این مطلب قصد داریم به رژیم غذایی گربه‌ها و به عبارت دیگر مقدار غذای گربه در روز بپردازیم تا سرپرست‌های گربه‌ اطلاعات مفیدی در این زمینه به دست بیاورند.

مقدار غذای گربه در روز چقدر است؟

مقدار غذایی که گربه‌ها از آن مصرف می‌کنند، تأثیر بسزایی بر وزن آن‌ها دارد و با توجه به این موضوع برای حفظ تعادل بدن آن‌ها باید این مقدار، تعیین شده و متناسب باشد. علاوه بر وزن گربه فاکتور‌های دیگری نیز بر میزان غذای گربه در روز تأثیر می‌گذارد که عبارت‌اند از:

سن گربه
نژاد گربه
متابولیسم گربه
میزان تحرک گربه

با توجه به موارد گفته شده باید رژیم غذایی برای گربه‌ها تعیین شود که بتواند متناسب با این فاکتور‌ها مقدار غذا دادن به گربه را تعیین کند. برای تعیین یک رژیم غذایی مناسب بدن گربه بهتر است آن را نزد دامپزشک ببرید تا بر طبق فاکتور‌های گفته شده، ابعاد مختلف سلامت و سیستم بدنی آن را بررسی کند و با توجه به نتایج به دست آمده برنامه غذایی مناسبی را برای گربه در نظر بگیرد.

در صورتی که به هر دلیلی قصد ندارید به دامپزشک در این زمینه مراجعه کنید، می‌توانید از موارد زیر که حجم غذای گربه نسبت به وزن آن است استفاده کنید:

در صورتی که گربه شما بین ۲ تا ۳ کیلوگرم وزن دارد، روزانه ۳۰ الی ۴۰ گرم غذا نیاز دارد.
در صورتی که گربه شما بین ۴ تا ۵ کیلوگرم وزن دارد، روزانه ۴۵ الی ۶۵ گرم غذا نیاز دارد.
در صورتی که گربه شما بین ۶ تا ۸ کیلوگرم وزن دارد، روزانه ۶۵ الی ۹۵ گرم غذا نیاز دارد.

بیشتر بخوانید:

غذای گربه را از سایت طلاپت تهیه کنید.

تعیین مقدار غذای گربه بر حسب سن

بچه گربه: 4 بار در روز

بچه گربه‌ها نسبت به سایر گروه‌های سنی گربه‌ها معده کوچک‌تری دارند و چون ضعیف هستند به مقدار غذا و کالری بیشتری نیاز دارند. حتماً روزانه ظرف بچه گربه‌تان را چک کنید، چرا که مقدار غذا برای بچه گربه تأثیر مستقیم بر وزن و سیستم ایمنی بدن آن دارد. توصیه می‌شود بچه گربه‌ها چهار بار در روز وعده غذایی مصرف کنند و این وعده غذایی، غذای مخصوص بچه گربه باشد که می‌توانید آن را از سایت طلاپت، فروشگاه ملزومات حیوانات خانگی خریداری کنید.

گربه بالغ: یک الی دو بار در روز

گربه‌ای که بین یک تا هشت سال سن داشته باشد، گربه بالغ تلقی می‌شود. برای گربه‌های بالغ، خوردن غذا یک الی دو بار در روز توصیه می‌شود. یک یا دو وعده بودن غذا را به خود گربه بسپارید، خصوصاً اگر به آن غذای خشک می‌دهید.

گربه کهنسال: با توجه به مزاج گربه

گربه‌هایی که بالای هشت سال سن دارند در دسته گربه‌های کهن‌سال قرار می‌گیرند. برای این گربه‌ها نیز یک یا دو وعده غذایی مناسب است، با این حال می‌توانید تعیین وعده غذایی آن‌ها را به خودشان بسپارید تا بر حسب مزاجشان تصمیم بگیرند.

مقدار آب کافی برای گربه ها چقدر است؟

علاوه بر تعیین مقدار غذای گربه در روز باید مقدار آب مورد نیاز بدن آن نیز تعیین شود. در واقع اگر آب کافی به بدن گربه‌ها نرسد، پوست و مو، اندام داخلی و کلیه‌های این حیوان دچار اختلال و مشکل می‌شود. با توجه به این موضوع آشامیدن مقدار آب مناسب نیز باید در برنامه غذایی گربه‌ها قرار بگیرد. طبق نظر دامپزشکان مطرح دنیا، گربه‌ها به ازای هر یک کیلوگرم وزن خود نیاز به ۴۰ تا ۶۰ گرم آب دارند تا آب بدنشان تأمین شود؛ به عنوان مثال گربه‌ای که سه کیلو وزن دارد، باید روزانه ۱۲۰ تا ۱۸۰ گرم آب مصرف کند.

باید به این نکته توجه داشته باشید که مقدار آب مورد نیاز گربه به غذایی که می‌خورد نیز بستگی دارد. غذا‌های خشک دارای ۱۰ درصد آب و غذا‌های کنسروی و مرطوب دارای ۸۰ درصد آب هستند. با توجه به این موضوع در صورتی که گربه شما اکثرا در حال خوردن غذای خشک است، باید مقدار آب مصرفی آن را افزایش دهید.

نحوه غذا دادن به گربه ها

نحوه غذا دادن به گربه از اهمیت زیادی برخوردار است و با توجه به این موضوع دانستن آن برای صاحبان گربه‌ها لازم است. در ادامه به برخی از نکات صحیح غذا دادن به گربه‌ها اشاره می‌کنیم:

تمام مقدار غذای گربه در روز را غذای خشک در نظر نگیرید و غذای کنسروی و مکمل را به غذایی آن بیفزایید.
در خرید غذای گربه، برند و کیفیت را در نظر بگیرید تا از سلامت گربه طی مصرف آن مطمئن باشید.
ظروف کم عمقی را برای غذای گربه در نظر بگیرید.

کالری مورد نیاز گربه ها

گربه های خانگی کشیده و لاغر:

یک گربه 5 پوندی با بدنی لاغر حدود 170 کالری در روز نیاز دارد.
یک گربه 10 پوندی با بدنی لاغر تقریباً به 280 کالری در روز نیاز دارد.
یک گربه 15 پوندی با بدنی لاغر حدود 360 کالری در روز نیاز دارد.
یک گربه 20 پوندی با بدنی لاغر تقریباً به 440 کالری در روز نیاز دارد.

گربه های خانگی دارای اضافه وزن:

گربه 5 پوندی دارای اضافه وزن حدوداً 180 کالری در روز نیاز دارد.
یک گربه 10 پوندی دارای اضافه وزن به 240 کالری در روز نیاز دارد.
گربه 15 پوند به حدود 280 کالری در روز نیاز دارد.
یک گربه 20 پوندی دارای اضافه وزن حدوداً 310 کالری در روز نیاز دارد.

گربه های باردار:

یک گربه 5 پوندی باردار یا شیرده تقریباً به 336 کالری در روز نیاز دارد.
یک گربه 10 پوندی باردار یا شیرده تقریباً به 603 کالری در روز نیاز دارد.
گربه باردار یا شیرده 15 پوندی حدود 851 کالری در روز نیاز دارد.
یک گربه 20 پوندی باردار یا شیرده تقریباً به 1091 کالری در روز نیاز دارد.

امیدواریم که این مطلب برای شما طلاپتی های عزیز مفید بوده باشد. شما میتوانید انواع محصولات گربه را با توجه به سن آن ها از سایت طلاپت تهیه کنید.

بیشتر بخوانید:

32 نکته جالب در مورد گربه ها که ممکن است ندانید…

طلاپت

We have found an easier way to communicate with our users : Subscribe to channel

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: