طلاپت
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

چطور عروس هلندی شاد و سرحال و سلامتی داشته باشیم؟

عزیزان طلاپت، تنها خریدن یک پرنده یا هر پت دیگری کافی نیست. بلکه نگهداری درست و رسیدگی ان مرجله دشوارتری است که باید با عشق و علاقه انجام شود.

توصیه طلاپت به شما این است که اگر این عشق را در وجود خود حس نمیکنید، از خریدن پرنده یا هر پت دیگری خودداری کنید. چرا که مسئولیت سنگین و حساسی است.

زیرا حیوانات زبانی برای بیان نیاز یا احساساتشان ندارند و تنها باید آن ها را درک کرد.

برای خوشحال کردن عروس هلندی راه های متفاوت و ساده ای وجود دارد و شما می‌توانید به عنوان صاحب پرنده با توجه به یکسری مسائل کوچک عروس هلندی خود را به شادترین پرنده تبدیل کنید برای این کار کافی است این نوشته از طلاپت را تا انتها مطالعه کنید و با اجرایی کردن هر یک از گام های گفته شده به نتیجه خوبی دست یابید.

انتخاب قفس مناسب

شما میتوانید قفس مناسب را از سایت طلاپت تهیه کنید.

محبوس ماندن، عدم توانایی باز کردن بال ها و تنگ بودن فضای داخلی قفس از عواملی هستند که باعث ناراحتی پرنده شما می شود بنابراین بهتر است هنگام تهیه قفس به فضای داخلی آن توجه ویژه ای داشته باشید تا پرنده بتواند آزادانه در آن بچرخد و در صورت نیاز بال های خود را باز و بسته کند.

نکته: قفس باید از قابلیت شستشو برخوردار باشد که در صورت نیاز برای جلوگیری از شیوع بیماری ها پاکسازی لازم صورت گیرد.

قفس بزرگ پرندگان مدل خورشید

خرید اسباب بازی های متنوع

شما میتوانید اسباب بازی های مخصوص را از سایت طلاپت تهیه کنید.

از اسباب بازی های متنوعی در فضای داخلی قفس استفاده کنید تا پرنده شما با آنها بازی کند. از آنجا که عروس هلندی ها پرندگان خرابکاری هستند این یک روش ساده برای سرگرمی و خوشحال کردن آنها خواهد بود. معمولا عروس هلندی ها اسباب بازی هایی به رنگ روشن را دوست دارند. در ادامه به اسباب بازی های مورد علاقه عروس هلندی اشاره خواهیم کرد.

البته در تهیه هر یک از اسباب بازی ها به این نکته توجه کنید که آینه ای نباشد و در ساخت آنها از برخی طناب های قابل خوردن استفاده نشده باشد.

تهیه وان حمام

شما میتوانید وان حمام مخصوص را از سایت طلاپت تهیه کنید.

برای پرنده خود شرایط حمام کردن را فراهم کنید. بدین منظور یک وان برای عروس هلندی تهیه کنید تا داخل آن آب تنی کند. اگر چندان تمایلی به آب تنی داخل وان ندارد از طریق آب پاشی و اسپری آب به صورت غیر مستقیم آن را استحمام دهید.

توجه داشته باشید که هر روز آب، آبخوری و وان را تعویض کنید تا بیماری متوجه پرنده شما نشود.

رژیم غذایی مناسب

شمامیتوانید غذای روزانه را از سایت طلاپت تهیه کنید.

تغذیه مناسبی را برای پرنده خود انتخاب کنید. غذای عروس هلندی در سنین مختلف از جوجگی تا بلوغ مدام درحال تغییر است و با فراهم کردن غذای مناسب و بدون چربی می توانید زمینه را برای خوشحالی او فراهم کنید.

بنابراین یکی از موارد بسیار مهم در شاد شدن پرنده بهبود تغذیه آن می‌باشد. همچنین هیچوقت از غذای خود به پرنده ندهید.

غذاهایی که دارای چربی بیشتری هستند به مرور باعث گرفتگی رگ های خونی پرنده می‌شوند، علاوه بر این از دادن شکلات به آنها بپرهیزید زیرا این مواد برای عروس هلندی ها سمی است.

خواب راحت

مکان مناسبی را برای استراحت پرنده خود فراهم کنید تا خواب کافی داشته باشد. معمولا عروس هلندی ها ۱۰ الی ۱۲ ساعت به خواب نیاز دارند. قفس را با پارچه ای تمیز بپوشانید و یک قسمت از آن برای جریان هوا باز بگذارید که هم هوا به خوبی رد و بدل شود و هم با تاریکی نسبی عروس هلندی خواب راحتی داشته باشد.

نکته: عروس هلندی ها ممکن است در تاریکی مطلق بترسند بنابراین در مکانی که قرار گرفته اند یک چراغ خواب کوچک قرار دهید تا احساس خوبی به اطراف خود داشته باشند.

بیشتر بخوانید:علائم بیماری در طوطیسانان

کنترل اندازه منقار و ناخن

شما میتوانید برای جلوگیری از رشد بیش ازحد منقار، کف دریا را از سایت طلاپت تهیه کنید.

دراز شدن ناخن و منقار عروس هلندی ها مشکلات جدی در سلامتی آنها ایجاد می‌کند زیرا ممکن است به جسم خود آسیب بزند. بنابراین اگر قصد خوشحال کردن آنها را دارید با دقت منقار و ناخن را کوتاه کنید. برای این کار می‌توانید از یک کلینیک دامپزشکی کمک بگیرید.

حرف زدن با عروس هلندی

تعامل خوبی با پرنده خود داشته باشید و مدام با او حرف بزنید. استفاده از آهنگ شاد برای عروس هلندی او را خوشحال خواهد کرد و در طولانی مدت به تقلید آهنگ ها خواهد پرداخت و ممکن است با حرف زدن های شما عروس هلندی سخنگو شود. عروس هلندی توانایی تشخیص ریتم آهنگ را دارد و رقص عروس هلندی با پا نشانگر اوج خوشحالی او می‌باشد.

بیشتر بخوانید:همه چیز درباره ی سینه کاردی پرندگان زینتی و طوطیسانان

کنترل سلامتی

به سلامتی پرنده خود توجه کنید که از بیماری رنج نبرد، در صورتی که علائمی از بیماری را مشاهده کردید سریعا با دامپزشک تماس بگیرید. معمولا علائم بیماری عروس هلندی ها با کاهش وزن، تنفس های غیر طبیعی، ترشح از منقار و رفتار غیر طبیعی همراه است. اگر بیش از چند عروس هلندی در داخل قفس دارید در اینگونه مواقع پرنده بیمار را از پرنده سالم جدا کنید تا بهبودی حاصل شود.

تشویق عروس هلندی به پرواز

شما میتوانید جلیقه پرواز را از سایت طلاپت تهیه کنید.

در ساعات معینی از روز پرنده خود را آزاد بگذارید تا بتواند به راحتی پرواز کند این کار برای حفظ سلامتی بالهایش مفید است و تشویق کردن شما به این کار او را شاد خواهد کرد. توجه نکردن به طبیعت او و محبوس کردن همیشگی آن در قفس منجر به ناراحتی و افسردگی او خواهد شد.

بهترین هدیه به عروس هلندی

اگر به دنبال سورپرایز کردن عروس هلندی هستید بهترین راهکار این است که برای او غذای مورد علاقه اش را تهیه کنید. ممکن است او به یک سری از میوه ها علاقه داشته باشد و خوردن برخی غلات و دانه ها برایش خوشایند باشد.

برای این منظور می‌توانید از برنامه غذایی پرندگان زینتی استفاده کنید و متناسب با ذائقه عروس هلندی خود بهترین انتخاب را انجام دهید.

همچنین عروس هلندی ها عاشق جویدن و چرخیدن هستند و اسباب بازی های که به این شکل هستند را بیشتر دوست دارند.

نکته: از خرید اسباب بازی های لاستیکی، فلزی، پارچه ای بپرهیزید زیرا برای پرنده شما ایجاد مشکل خواهد کرد.

نشانه های عروس هلندی شاد

عروس هلندی ها شادی خود را به گونه های مختلفی بروز می‌دهند که عبارتند از …

الف- آواز خواندن، تکان دادن سر و یا سوت زدن.

ب- باز کردن بال ها به شکل قلب.

پ- چهچه های نرم.

ت- بالا آمدن تاج.

ج- ساییدن منقار

سخن آخر
در این نوشته از طلا پت در رابطه با روشهای مختلف شاد کردن عروس هلندی مطالبی ارائه شده است. شما با فراهم کردن هر یک از این موارد می توانید خوشحالی را برای پرنده خود رقم بزنید.

بیشتر بخوانید:

علائم بیماری در طوطیسانان

عوامل پرکنی در طوطیسان

فواید میوه جات در رژیم غذایی طوطیسانان

طلاپت

We have found an easier way to communicate with our users : Subscribe to channel

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: