طلاپت

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

محل مناسب قرار دادن قفس طوطی

دسته بندی :مجله پرندگان, مراقبت و نگهداری 27 مرداد 1402 طلاپت 189

همراهان عزیز طلاپت، اگر شما هم قصد به سرپرستی گرفتن طوطی را دارید یقینا می دانید یکی از لوازم مورد نیاز برای این کار تهیه یک قفس است، حال این سوالات مطرح می شود که اولا از کجا بخریم؟ بعد از خرید قفس طوطی آن را در کجای منزل بگذاریم؟ شاید در وهله اول پاسخ این سوالات را ساده بدانید ولی در این مطلب به شما خواهیم کرد چه نکاتی را باید برای هر کدام در نظر بگیرید.

در نظر گرفتن نکاتی بسیار مهم برای محلی در منزل که قصد قرار دادن قفس پرنده خود در آنجا را دارید بسیار اهمیت دارد زیرا که عدم رعایت هر کدام می تواند خطر آفرین باشد، با ما همراه باشید.

نکات مهم برای انتخاب محل مناسب قفس طوطی در منزل

  • جاهای پر سرو صدا نباشد!
  • جاهای خطرناک نباشد (از نظر ایمنی که بحثی است بسیار مفصل)
    جاهای پر سروصدا در منزل یقینا می تواند آرامش طوطی شما را از بین ببرد و باعث ایجاد استرس و اضطراب در آنها شود بخصوص در مواقعی که پرنده بخصوص در طول روز نیاز به استراحت دارد، پس در نظر داشته باشید قفس طوطی خود را در قسمتهایی که تردد در آن ها زیاد است قرار ندهید.

بیشتر بخوانید: آموزش حمام طوطی کاسکو

جاهای خطرناک از نظر ایمنی نیز شامل موارد زیر می باشد که مفصل در خصوص هر کدام توضیح خواهیم داد.

نزدیک دستشویی : طبیعتا داخل دستشویی از مواد شوینده و شیمایی استفاده می شود و این مواد از بوی خاصی نیز برخوردار هستند، همین مورد میتواند برای طوطی شما خطرناک باشد، پس فراموش نکنید قفس طوطی خود را نزدیک دستشویی قرار ندهید.

نزدیک آشپزخانه : پخت و پز با ظروف مختلف، روغن داغ و آتش و …! بارها دیده شده پرنده به یکباره پرواز کرده و نتوانسته خود را کنترل کند و بخاطر نزدیکی آشپزخانه با قفس طوطی بصورت ناگهانی روی یک قابلمه پر آب داغ فرود آمده! حال حساب کنید بعد از آن چه اتفاقی خواهد افتاد؟ آیا بعضی حوادث حتی می تواند جبران پذیر باشد؟

از دیگر موارد مهم در این قسمت بوی سرخ کردنی و ادویه جاتی است که برای طبخ غذا استفاده میکنیم ، یا گازهای سمی که از حرارت بعضی ظروف در محیط ممکن است متساعد شود میتواند برای پرنده شما بسیار خطرناک باشد، پس حتما فارغ از نوع نژاد طوطی خود می خواهد یک قفس طوطی برزیلی باشد یا یک قفس بزرگ عروس هلندی یا کاسکو … حتما در محلی دور تر از آشپزخانه آن را قرار دهید.

بیشتر بخوانید: تولک رفتن یا پرریزی عروس هلندی

اطراف سیمهای برق و لوازم برقی : از آنجایی که طوطی ها پرندگانی بسیار کنجکاو هستند و سعی میکنند هر چیزی رو طبق غریزه خود گاز بگیرند یقینا سیم های برق که هم حاوی مواد سمی ، فلز و … هستند و همین امر باعث می شود چنانچه پرنده شما کمی از آن را بلع کند دچار مسمومیت با فلزات شود.

هم چنین فرض کنید قفس طوطی شما نزدیک سیمهای برق باشد و دسترسی راحت تری به آنها داشته باشد و طبق غریزه سیم را گاز بگیرد! یقینا دچار برق گرفتگی خواهد شد! چیزی که به مراتب دیده شده و خطرناک است، پس فراموش نکنید حتما در صورت امکان قفس پرنده خود را دورتر از این قسمتها قرار دهید و یا سعی کنید با روشهای مختلف حتما سیمهای برق و لوازم برقی را در محلی دور از دسترس طوطی خود قرار دهید.

بیشتر بخوانید: آموزش حمام عروس هلندی

دور از وسایل گرمایشی : منظور از وسایل گرمایشی شوفاژ و امسال آن است که هم می تواند از نظر خشک شدن پرهای پرنده شما به آنها آسیب بزنید و هم در برخی موارد چنانچه بر روی آنها بنشیند دچار سوختگی از ناحیه کف پا شوند! بخصوص برای طوطی های ریز جثه که راحت تر میتوانند روی شوفاژ بنشینند مثل لاوبرد یا همان کوتوله برزیلی ، عروس هلندی و طوطی های هم جثه ، پس اگر قفس طوطی برزیلی دارید یا طوطی های ریز جثه خصوصا، آن را نزدیک وسایل گرمایشی قرار ندهید.

نکته مهم : در خصوص پاراگراف بالا سخن ما بدین معنی نیست که میتوانید قفس کاسکو و دیگر طوطی های بزرگ جثه تر را کنار شوفاژ و وسایل گرمایشی قرار دهید خیر ! زیرا وسایل اینچنینی بخاطر گرمایی که تولید میکنند میتوانند در دراز مدت باعث خشکی پرهای پرنده شما شوند، سعی کنید حتما یک فاصله نسبی مناسب را با این وسایل رعایت کنید.

گل و گیاه های که در آپارتمان از آنها نگهداری میشود : بعضی از این گل و گیاه سمی هستند یا رایحه ای که تولید میکنند برای سیستم تنفسی آنها خطرناک باشد!

بیشتر بخوانید: خواص سرکه سیب برای طوطی

قفس طوطی از کجا بخریم؟

ما به شما برای خرید قفس پرنده و طوطی فروشگاه طلا پت را پیشنهاد می دهیم چرا که به سراسر کشور ارسال داریم.

در طلا پت انواع قفس مسافرتی مانند قفس مسافرتی عروس هلندی و دیگر نژادها نیز موجود می باشد. هم چنین می توانید قبل از خرید از خدمات مشاوره تلفنی این مجموعه نیز بهره مند شوید تا بتوانید انتخابی مناسب تر داشته باشید ،

امیدواریم این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.

بیشتر بخوانید:

دوران تولک رفتن و پرریزی طوطیسانان

آموزش رام و دستی کردن طوطیسانان

علائم بیماری در طوطیسانان

لیست مواد غذایی طبع گرم برای طوطیسانان

لیست مواد غذایی طبع سرد برای طوطیسانان

بیماری PBFD (ایدز پرندگان) یا فساد پر

دلایل گاز گرفتن طوطیسانان چیست

طلاپت

We have found an easier way to communicate with our users : Subscribe to channel

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: