طلاپت
0

هیچ محصولی در سبد خرید نیست.

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

علت خرخر گربه ها چیست؟

گربه‌ها، از جمله حیوانات خانگی محبوب در جهان هستند که با رفتارهای خاص و مخصوص، ما را به خودشان را وابسته می‌کنند. یکی از ویژگی‌های برجسته این حیوانات، خرخر کردن است. اما علل این عمل عجیب و جالب چیست؟ اگر صاحب گربه هستید، احتمالاً با زمزمه آرام‌بخش و ریتم خرخر گربه‌تان در هنگام چرت زدن در زیر آفتاب بعد از ظهر یا لم دادن در آغوش‌تان برای نوازش آشنا هستید. یا شاید هم به تازگی سرپرستی گربه نازنین‌تان را به عهده گرفته‌اید و با شنیدن این صدا احساس نگرانی کرده‌اید. در این مطلب می‌خواهیم منشأ خرخر در گربه‌ها را بررسی کنیم و به علل خرخر گربه‌ ها بپردازیم. با ما همراه باشید.

گربه ها با الگو و فرکانس ثابتی بین ۲۵ تا ۱۵۰ هرتز خرخر می‌کنند. این ارتعاش به اندازه‌ای بلند است که انسان می‌تواند صدای خرخر دوست پشمالوی خود را بشنود و احساس کند. اکثر مردم خرخر کردن را با احساس لذت و رضایت مرتبط می‌دانند. چنین چیزی درست است اما گاهی نیز گربه‌ها به دلایل مختلفی از جمله برای تسکین درد یا برقراری ارتباط با گربه های دیگر نیز خرخر می‌کنند.

بیشتر بخوانید:مراقب‌های لازم نگهداری از گربه پس از عقیم سازی

گربه‌ها با استفاده از حنجره و دیافراگم خود هنگام نفس کشیدن خرخر می‌کنند. گاهی هوا از حنجره گربه‌ها با ارتعاش عبور می‌کند، صدایی به نام خرخر تولید می‌کند. گربه‌ها همچنین دارای یک استخوان سفت و سخت در گلوی خود هستند که استخوان هیوئید نامیده می‌شود، که دارای «ویبره‌های ارتعاشی» است.

علل خرخر گربه‌ ها

سلامتی گربه
خوب بودن حالت جسمانی: گربه‌هایی که سلامتی بدنی خوبی دارند، معمولاً بیشتر خرخر می‌کنند. این خرخر نشان‌دهنده خوبی و شادابی آن‌ها است. پس همیشه لازم نیست با شنیدن خرخر احساس نگرانی کنید.
احساس راحتی: خرخر کردن گربه‌ها احساس راحتی و آرامش را به آن‌ها می‌دهد. این رفتار به آن‌ها کمک می‌کند تا استرس خود را کاهش دهند.

ارتباط با انسان
تعامل انسانی: گربه‌ها از خرخر کردن برای جلب توجه سرپرست‌ها، استفاده می‌کنند. این رفتار به عنوان یک ابزار ارتباطی عمل می‌کند.
درخواست غذا و محبت: گربه‌ها ممکن است هنگام گرسنگی خرخر کنند تا نشان دهند به غذا نیاز دارند. گاهی نیز این موجودات دوست داشتنی با خرخر کردن به شما می‌فهمانند که دلشان محبت و نوازش می‌خواهد.

خرخر گربه‌ها و مسائل روانی
تنهایی و اضطراب: یکی از علل خرخر گربه، احساس تنهایی و اضطراب است. گربه‌ها با انجام این عمل خود را آرام می‌کنند.
ناراحتی و درد: خرخر در گربه‌ها همیشه ناشی از حس خوب، گرسنگی و نیاز به محبت نیست. گاهی گربه‌ها ممکن است در هنگامی که درد یا ناراحتی دارند، خرخر کنند. به این ترتیب این رفتار را می توان به عنوان یک نشانه برای نیاز به کمک و درمان در نظر گرفت. در این زمان باید هرچه سریع‌تر به دامپزشک مراجعه کنید تا علت ناراحتی یا درد را پیدا کنید.

بیشتر بخوانید: ضرورت استفاده از اسکرچر برای گربه

برای اینکه بتوانید دلیل خرخر گربه‌ ها را پیدا کنید، به موارد زیر توجه کنید:

برای مدیریت بهتر خرخر کردن گربه‌تان، ابتدا باید رفتار و علل این خرخر ‌ها را بشناسید.
اگر گربه سالم باشد، احتمالاً بیشتر خرخر خواهد کرد. مراقبت از تغذیه مناسب، واکسیناسیون‌های به موقع و مراجعات به دامپزشک به حفظ سلامتی او کمک می‌کند.
ارتباط مؤثر با او برقرار کنید. این ارتباط را می‌توان با لمس، صحبت کردن، و اختصاص زمان برای بازی و نشان دادن محبت ایجاد کرد. افرادی که به گربه‌های خود توجه کافی دارند، معمولاً به خوبی می توانند علل خرخر گربه را پیدا کنند.
محیط زندگی گربه نیز می‌تواند بر خرخر کردن او تأثیر داشته باشد. فراهم کردن یک محیط آرام و امن برای گربه‌تان باعث کاهش استرس و اضطراب دوست پشمالوی شما می‌شود.
به دامپزشک مراجعه کنید. دامپزشک می‌تواند علل خرخر گربه را تشخیص دهد و راهکارهای مناسبی برای مدیریت این مسئله ارائه دهد.

آیا همه گربه‌ها خر خر می‌کنند؟

خیر، همه گربه‌ها خرخر نمی‌کنند. این رفتار برای برخی از گربه‌ها معمول است، اما برخی دیگر ممکن است به این شکل ارتباط برقرار نکرده یا خود را ابراز نکنند. علل و فرکانس خرخر کردن می‌تواند برای هر گربه متفاوت باشد. برخی گربه‌ها بیشتر در مواقعی خرخر می‌کنند که به احساس راحتی یا تعامل با انسان‌ها نیاز دارند، در حالی که برخی دیگر ممکن است این رفتار را کمتر از دیگران نشان دهند. برای درک بهتر خرخر کردن گربه‌تان و پیدا کردن علل خرخر گربه، باید به وضعیت خاص و نیازهای او توجه داشته باشید.

علل خرخر گربه ‌ها می‌تواند متعدد باشد اما به طور کلی می‌توان گفت که اینکار نوعی رفتار طبیعی و معمولی است. این رفتار به عنوان یک ابزار ارتباطی، نشانه وضعیت جسمانی و روحی گربه‌ها عمل می‌کند. با توجه به نیازها و علل خرخر کردن گربه‌تان، می‌توانید بهتر با او ارتباط برقرار کنید و از سلامت و رفتارش مراقبت کنید. فراموش نکنید که در مواقعی که در مورد علل خرخر گربه خود دچار نگرانی شدید، می‌توانید از دامپزشکان مجرب بیمارستان دامپزشکی نیکان کمک بخواهید.

بیشتر بخوانید:

32 نکته جالب در مورد گربه ها که ممکن است ندانید…

مقدار غذای گربه در طول روز چقدر است؟

نحوه گرفتن ناخن گربه

طلاپت

We have found an easier way to communicate with our users : Subscribe to channel

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: