طلاپت

برای مشاهده لیست علاقه مندی ها وارد شوید!

مشاهده محصولات فروشگاه

همه چیز در مورد جوجه عروس هلندی سرلاکی

همراهان عزیز طلاپت،در ادامه این مقاله مارا همراهی کنید تا نحوه نگهداری اصولی از جوجه سرلاکی عروس را برای شما توضیح دهیم.


جوجه عروس هلندی سرلاکی

طلاپتی های عزیز، روزهای ابتدایی زندگی جوجه ها مهمترین و حیاطی ترین روز های زندگی آنها به شمار می رود. همه ما عروس هلندی را جزء حساس ترین پرنده ها به حساب می اوریم. بنابراین وقتی که صحبت از جوجه عروس هلندی به میان می آید؛ این حساسیت به نهایت خود می رسد؛ خصوصا که اگر آن جوجه عروس هلندی سرلاکی نیز باشد.

تغذیه مهم ترین عامل رشد در جوجه ها به شمار می رود؛ در صورتی که جوجه ای تغذیه ای مناسب نداشته باشد نه تنها نمی توانیم توقع رشد مناسبی از آن داشته باشیم؛ حتی شاید آن را به سادگی هرچه تمام تر از دست بدهیم.

اکثر پرنده های زینتی تا سن ۳۵ الی ۵۰ روزه گی از جانب مولدها تغذیه می شوند. پس از این بازه زمانی که معمولا زمانی بین ۱ تا ۱ و نیم ماه به حساب می آید پرنده دانه خوار یا همان به اصطلاح دون خور می شود.

اما مسئله اصلی زمانی به وجود می آید که جوجه عروس هلندی یا هر جوجه دیگری به خوبی و به درستی تا زمان دانه خوار شدن به هر دلیلی تغذیه نشود.

جوجه عروس هلندی سرلاکی به جوجه عروسی گفته می شود که تغذیه آن از سرلاک بوده و توسط مولد تغذیه نشده اند.

در این محتوا از طلاپت قصد داریم تا همه چیز را در خصوص جوجه عروس هلندی سرلاکی مورد بررسی قرار دهیم؛ از سرلاک تا دان خوار شدن! با ما همراه باشید.

تغذیه جوجه عروس هلندی سرلاکی!

همان گونه که از اسم جوجه عروس هلندی سرلاکی مشخص است؛ تغذیه این جوجه ها تا زمان دان خوار شدن فقط سرلاک است. این جوجه ها که توسط مولدها تغذیه نمی شوند بسیار مهم است که برای زنده ماندن تغذیه خوبی داشته باشند.

همراهان عزیز طلاپت، در صورتی که ما نتوانیم تغذیه جوجه عروس رو به خوبی به ارمغان آوریم؛ آن را از دست می دهیم. شما برای انجام کار باید اطلاعات کافی داشته باشید که ما این اطلاعات در همین محتوا برای شما آماده کرده ایم.

انتخاب سرلاک مناسب برای جوجه عروس هلندی:

توجه داشته باشید اگر که جوجه شما هنوز باید از سرلاک تغذیه کند؛ به عبارت دیگر اگر جوجه که نگهداری می کنید کوچک تر از دو ماه باشد. بسیار مهم است که چه سرلاکی را انتخاب می کنید.

انتخاب سرلاک مناسب برای جوجه عروس اولین گامی است که باید به درستی برداشته شود.

چند نکته برای انتخاب سرلاک مناسب برای پرنده زینتی:

  • سعی کنید از سرلاک های باز موجود در پرنده فروشی ها استفاده نکنید.
  • خرید سرلاک خود را از داروخانه های دامپزشکی یا مراکز خرید معتبر انجام دهید.
  • برای تغذیه جوجه عروس مادام سرلاک را عوض نکنید از یک برند تا دانه خور شدن پرنده استفاده کنید.
  • از تجربه دیگران استفاده کنید.
  • سرلاک های که دارای مجوز دامپزشکی هستند به مراتب دارای کیفیت بهتری هستند.
  • سرلاک های خارجی در مقایسه با ابرانی ها از کیفیت بالاتری برخوردار هستند البته در صورت تهیه از فروشگاه های معتبر

تا این مرحله شما موفق شدید تا سرلاک مناسبی برای جوجه عروس هلندی خود انتخاب کنید اما این همه ماجرا نیست. نحوه دادن سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی کلید موفقیت است.

آموزش سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی:

مانند یک حرفه ای عمل کنید؛ برای اینکه بتواند از مرحله سرلاک دادن به جوجه عروس سربلند بیرون بیایید؛ باید تجربه کسب کنید. هیچ پرورش دهنده حرفه ای از روز اول حرفه ای نبود. بلکه گذر زمان و استمرار آنها باعث شد که همه موارد را به خوبی یاد بگیرند.

از هم صنف های خود کمک بگیرید؛ ویدیو های آموزشی ببیند تا از مرحله سرلاک دادن به جوجه عروس هلندی نیز موفق و سربلند بیرون بیایید. در صورتی که این مرحله را خوبی بیاموزید بقیه موارد برای شما بسیار ساده خواهد بود.

مطالب مرتبط سایت طلاپت:

چطور عروس هلندی شاد و سرحال و سلامتی داشته باشیم؟

7 راهکار موثر برای جفت شدن کوتوله برزیلی

تولک رفتن یا پرریزی عروس هلندی

سرلاک را چه مقدار و تا چه مدت ادامه دهیم؟

اگر که شما هم می خواهید جوجه عروس هلندی سرلاکی را پرورش دهید. باید بدانید که چقدر و تا چه مدت باید از سرلاک برای تغذیه آن استفاده کنید.

برای اینکه بدانید که جوجه را تا چه مدت و با چه میزان باید تغذیه فقط کافی است تا به میزان سن جوجه عروس هلندی خود در قسمت زیر توجه نمایید.

جوجه ۱ تا ۴ روزه: هر دو ساعت یکبار به میزان ۱ تا ۲ سی سی سرلاک
جوجه ۵ تا ۷ روزه: هر سه ساعت یکبار به میزان ۲ تا ۳ سی سی سرلاک
جوجه ۸ تا ۱۵ روزه: هر چهار ساعت یکبار به میزان ۴ تا ۶ سی سی سرلاک
جوجه ۱۶ تا ۲۴ روزه: هر پنج ساعت یکبار به میزان ۸ سی سی سرلاک
جوجه ۲۵ تا ۳۵ روزه: هر ده ساعت یکبار به میزان ۱۰ سی سی سرلاک
جوجه ۳۶ تا ۴۵ روزه: هر دوازده ساعت یکبار به میزان ۱۲ سی سی سرلاک
جوجه های بزرگتر ۴۵ روز: هر روز یکبار به میزان ۱۲ سی سی سرلاک
«می توانید جدول نوشته شده بر روی سرلاک A19 را مشاهده نمایید»

دانه خور کردن جوجه عروس هلندی سرلاکی!

جوجه عروس هلندی سرلاکی و یا هر جوجه پرنده دیگری معمولا بعد از گذر از ۴۰ تا ۶۰ روزه گی باید کم کم شروع به دانه خوردن کند. کمک ما به عنوان کسی که از جوجه ها نگهداری می کنیم در این راستا بسیار حائز اهمیت است.

دان خور کردن جوجه های سرلاکی نیاز به صبر و حوصله دارد. از آنجا که جوجه های سرلاکی از تغذیه نرمی بر خوردار بودند دان خور کردن آنها باید طی گذر زمان و با صبوری انجام شود.

در این قسمت از محتوای طلاپت قصد داریم؛ تمامی موارد نیاز را در این خصوص به شما ارائه دهیم؛ با ما همراه باشید.

استفاده از خوراک مناسب برای جوجه عروس!

زمانی که نوک جوجه عروس شکل خود را پیدا می کند و کمی سفت می شود؛ دقیقا زمانی است که ما باید شروع به دانخور کردن جوجه عروس کنیم.

اما نکته ای که وجود دارد این است که ما نمی توانیم از هر چیزی برای خوراک جوجه عروس استفاده کنیم؛ ما باید دان خور کردن پرنده را با غذاهای نرم شروع کنیم.

دانه خور کردن جوجه عروس هلندی نیاز به صبوری و احتیاط زیاد دارد؛ طوری که اگر به درستی آن را انجام ندهیم جوجه عروس خود را به راحتی از دست می دهیم.

غذاهای نرم برای دون خورد کردن جوجه عروس هلندی سرلاکی:

در این قسمت ما سعی کردیم تا غذاهای نرم و مناسب برای دانه خور کردن جوجه عروس سرلاکی برای شما لیست کنیم. طبیعی که لیست؛ لیست قطعی نیست و ممکن که با نظر دامپزشک و یا جیره نویس که جوجه شما را معاینه می کند این لیست تغییر کند؛ اما برای شروع بسیار مناسب است.

تخم مرغ و سیب زمینی آب پز شده:
تخم مرغ و سیب زمینی آب پز شده یکی از بهترین وعده های غذایی است که می توانید برای جوجه های که از سرلاک می گیرید استفاده کنید. البته باید بدانید که هیچ ادویه و یا طعم دهنده ای به آن اضافه نکنید. بیشتر از دو الی سه بار در هفته استفاده نکنید. سعی کنید بیشتر از سفیده تخم مرغ استفاده کنید تا از زردی!

به خوبی آن را رنده کنید طوری که جوجه به راحتی و به آسانی بتواند از آن استفاده کند.

جوانه گندم، جوانه عدس، جوانه ماش و…
جوانه ها سرشار از ویتامین ها، مواد مغذی هستند. طبیعتا گذاشتن آنها در برنامه غذایی می تواند کمک بسیار بزرگی به جوجه های سرلاکی کند و زمینه رشد آنها را به خوبی فراهم کند.

انواع سبزیجات و میوه:
جوجه ها بصورت ذاتی علاقه بسیار زیادی به خوردن میوه دارند. پرتغال، هلو، انگور، انار و… برای تغذیه جوجه ها بسیار مناسب است. سعی کنید دو الی سه بار در هفته برای جوجه ها میوه تهیه کنید.

البته سعی کنید این کار با مطالعه و تحقیق انجام دهید، چرا که دادن تمامی میوه ها هم چندان مفید نیست. بفرض مثال دادن خیار به جوجه ها نه تنها خواصی ندارد بلکه سبب اسهال در جوجه ها نیز می شود.

استفاده بیهوده از چندین میوه در هفته نیز می تواند سبب به هم ریختگی دستگاه گوارش و اسهال در جوجه ها شود. بنابراین با اینکه دادن میوه به جوجه بسیار توصیه می شود اما این کار بسیار هدفمند و هوشمند انجام شود.

از میان سبزیجات نیز هویج، کاهو، اسفناج، کلم برکلی، فلفل سبز، کرفس گزینه های بسیار مناسبی هستند که می تواند برای تغذیه جوجه های سرلاکی بسیار مناسب باشند.

کتان و ارزن:
برای شروع دان خور کردن جوجه عروس هلندی سرلاکی بهتر است با کتان و ارزن شروع کنید. آب تازه و ظرف پر از ارزن در کنار جوجه عروس قرار دهید. از آنجا که عروس هلندی پرنده کنجکاوی است در صورتی که به منظور کنجکاوی نیز به آن نوک بزند می توان امیدوار شد که پرنده دانه خوار شود.

سرلاک و دان ترکیب کمک کننده:
در صورتی که جوجه عروس هلندی شما میل بسیار زیادی به خوردن سرلاک دارد سعی

جوجه عروس هلندی سرلاکی یک از پر طرفدارترین جوجه ها در سراسر دنیا به شمار می رود. این پرنده نسبت به پرنده های دیگر از حساسیت بسیار بالایی برخوردار است.

انواع دان مخلوط طلاپت

هرچقدر که شما اطلاعات بیشتری در خصوص این پرنده داشته باشید؛ می توانید پرورش دهنده موفق تری باشید. در این محتوا ما سعی کردیم تا تمامی موارد جهت تغذیه اصولی از سرلاک تا دانه خور شدن جوجه عروس را برای شما بصورت کامل توضیح دهیم.

شما از جوجه عروس هلندی سرلاکی چه می دانید؟ نظرات و تجربیات و نوع نگهداری خود را با ما و کاربران طلاپت به اشتراک بگذارید. از همراهی شما متشکریم.

مطالب مرتبط:

خواص سرکه سیب برای طوطی

علائم بیماری در طوطیسانان

لیست مواد غذایی طبع گرم برای طوطیسانان

لیست مواد غذایی طبع سرد برای طوطیسانان

بیماری PBFD (ایدز پرندگان) یا فساد پر

فواید میوه جات در رژیم غذایی طوطیسانان

طلاپت

We have found an easier way to communicate with our users : Subscribe to channel

مطالب مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

لینک کوتاه: